15 Nisan 2011 Cuma

Çerkez Tavuğu

Eşimin ailesi çerkez ama pek yöresel yemeklerini bilmiyorlar. Kendi annem çok yapar çerkez tavuğunu. Kayınvalidemlerle yaptığımız bir akraba günümüz var ve hepsi çerkez. Gün bendeydi ve ben laz bir gelin olarak onlara çerkez tavuğu yaptım:)
Yapılışı çok kolay ama tadı benim çok hoşuma giden bir meze çeşididir.
Malzemeler : 2 adet tavuk göğsü
                    Mısır ekmeği (bir gün önce yapılmış)
                    Sarımsak, tuz, tereyağı ve kırmızı biber
Yapılışı : Bu sıcak sunulan bir meze olduğu için ben bir gn önceden bütün malemeleri hazırladım. Tavukları ısıtıp karıştırmaya başladım.
Tavuk göğüsleri iyice haşlanır. Çok ince olmadan iyice parçalanır. Mısır ekmeği un gibi olmadan ufalanır. Ufalanan ekmek ve tavuk göğüsleri karıştırılır ve biraz (muhallebi kıvamında) tavuk suyu ilave edilir. Sarımsak, tuz ilave edildikten sonra servis tabağına alınır. (Altında mum olan servis kapları bu işlem için çok uygun, servis yapılana kadar sıcak kalıyor)
Üzerine tereyağı ve kırmızı biber kızdırılıp dökülür. Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. ellerine sağlık cnm... . ben de çerkezim.benim ailemde bu yemeği pek seven yok ama eşimin ailesi çok sever. bende hemen hemen her günümde yaparım. k.walidemden öğrendim ve yapışılışı biraz farklı. biz ekmek yerine mısır unu kullanıyoruz.kişniş baharatı ve acıkada ilave ederiz..

    YanıtlaSil
  2. Çok sağol canım. Bir dahaki sefere senin tarifin gibi deneyeyim. Hazır yeni acıkada yapmışken güzel olur.

    YanıtlaSil