18 Şubat 2011 Cuma

Pizza


Hamurunu ekmek makinemin pizza hamuru tarifi ile makinede hazırladım.
Hamuru için :
1+1/2 kap ılık su
1+1/2 küçük ölçek tuz
3 büyük ölçek şeker
2 büyük ölçek sıvı yağ
2 büyük ölçek süt
3 kap ölçek un
1+1/2 küçük ölçek toz maya
***Normal ölçeklerle 1 kap ölçek 1 su bardağıyla, bir büyük ölçek 1 tatlı kaşığıyla, 1 küçük ölçek 1 çay kağığıyla aynıdır.
Malzemeleri sırası ile makineye koydum ve çalıştırdım. Makineden hamuru alıp havası gitsin diye biraz yoğurup üzerini nemli bezle örtüp yarım saat dinlendirdim. Hamur mayalanınca alıp yağlanmış tepsinin üzerinde açtım. Bir kaşık salçayı biraz sulandırarak hamurun her tarafına sürdüm. Salam ve sucuk isteğe göre başka malzemelerde konulabilir. Biraz ince doğranmış biber ve en üstüne bolca kaşar peyniri rendeledim. Fırınımın pizza programında 180 derecede 15 dakika pişirdim. Hamuru çok güzel oluyor.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder