19 Ekim 2010 Salı

Rota virüsü

Bir çocuk için çok önemli bir konu olan ve kendi kızımında 10 aylıkken yaşadıklarını paylaşmak isterim.
Doğduğundan beri İpek'i doktora götürüyorduk ama hiç bir doktor bie ROTAVİRÜSÜ aşısından bahsetmedi. 4 aylıkken başka bir doktora gittiğimizde o zamn öğrendik bu aşıyı. Ama vaktinin geçtiği söylenildi. Başıma geldiğinde bu kadar önemli bir aşı olduğunu anladım.
Bir gün gece uykusuna yatmıştı ve birden sesini duydum odasına gittim yatağını sallıyayımda uyanmasın derken bir anda öyle bir kustuki anlatamam. Hemen kaldırdım banyoya doğru giderken bir daha... Sabah hemen doktora götürdük. Ama bulantı için ilaç verdi. Tek lokma yemek yemiyor biz yerken bile ağlıyordu. İpek kilolu bir bebek olduğu için yemek yemek onun için çok önemli. 3 gün sonra birden ishalde başladı. Hem kusuyor hem ishal. İkiside çok şiddetli. Tekrar doktora gittik kaka testi yapmamız lazım dedi. Kilolu bir bebek olduğu için çok bitkin düşmedi. Doktoru yanıltan bu durum oldu. Testin sonunda ROTAVİRÜSÜ çıktı. Normalde bu mikroba yakalanan çocuklar ayakta duramaz hale gelirlermiş. İpek sadece halsizleşti ve yemek yiyemedi. Allahtan emiyordu.
Bu yaşadıklarımdan sonra nerede bir bebek ve anne görsem yada hamile hemen bu aşıdan ve öneminden bahsediyorum.
Şimdide gelelim bu virüse neymiş, nasıl bulaşırmış ve nasıl korunmak lazım.
http://www.rotavirusu.com/ sitesini ziyaret ederek tüm bu konularda keyifli bir şekilde bilgi sahibi olabilirsiniz. Çok güzel ve bilgilendiri bir site hzırlamışlar.
Herkese sağlıklı günler dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder