14 Şubat 2010 Pazar

Ekler Pasta

Cuma akşam üstü işten eve gelince yemeğim vardı. Bende mutfağa girince yapılacak iş bulamayınca tatlı bir şeyler yapayım dedim. Ne zamandır istiyordum bu tarifi denemeyi ama çok uğraşlı olduğunu düşündüğüm için denemiyordum. Birden hadi bakalım dedim ve başladım.


Malzemeler :
Hamuru için :
                      125 gr margarin
                      1 su bardağı su
                      1 su bardağı un
                      3 yumurta
                      1 tutam tuz

İç Krema için :
                      Yarım kg süt
                      3 çorba kaşığı un
                      5 çorba kaşığı şeker
                      2 yumurta
                      75 gr margarin
                      Vanilya

Hamurun Yapılışı : Bir tencerede yağ, su ve tuz kaynatılır. Kısık ateşe alınarak un ilave edilir. Hamur sürekli karıştırılarak 5-10 dakika pişirilir. Pişirme işlemi tamamlandıktan sonra hamur ılık bir halede iken yumurtalar teker teker kırılarak iyice karıştırılır. Çok küçük parçalar alınarak (oval şekilde) tepsiye aralıklı şekilde dizilir. 170 derece fırında 30-35 dakika pişirilir.

Kremanın yapılışı margarin dışında tüm malzemeler karıştırılarak pişirilir. Ilık haldeyken margarin ilave edilerek çırpılır.

Hamurlar pişince şiringa yardımıyla hazırlanan krema içlerine doldurulur. Çok doldurmamakta fayda var. Üzerine çikolata sosu hazırlanır.

Ben katı hazırladım ama normal ölçüleri ile hazırlayıp üzerlerine dökülse daha güzel olurmuş. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder